Thursday, December 6, 2012

Setitik Cinta dalam Tilam Doa untuk Pangeran Kecil di sudut kota



Tuhan kalau boleh tau, Tuhan sedang apa diatas sana??

Permisi Tuhan,

Kalau boleh tau, masihkah Tuhan ingat wajahku??

aku gadis kecil yang pernah ketakutan diujung malam lebih dari 20 tahun yang lalu..
aku pernah gemetar lapar, sendiri dan kesepian....

ingatkah Tuhan????

aku gadis remaja yang pernah berjubah hitam, dengan wajah dipoles putih...
saat itu aku mainkan drama natal...
aku mainkan peranku sebagai setan....
tapi Tuhan... hatiku tidak sejahat setan.... Tidak!
itu hanya peran yang ku mainkan.


ingatkah Tuhan, baru sebulan yang lalu, aku belajar gunakan rosarioku.
aku ingat, saat itu Kau beri aku hadiah..
Damai, hati ini damai....

Ingatkah Tuhan, Kau bahkan kirimkan malaikat penjaga tanpa sayap untukku...
dia kekasih MU....

Nah... kali ini KAU pasti ingat :) aku KAU titipkan pada kekasih MU..

Tuhan, aku datang untuk pangeran kecilku...
jika memang harus terluka,

ingatkah Tuhan, aku masih sekuat dahulu...
sembuhkan lukanya, ijinkan aku gantikan tempatnya...

Ingatkah Tuhan?? aku.... aku masih sekuat dahulu....
luka adalah mahkotaku... aku kuat Tuhan...
Jangan lupakan itu....

(setitik cinta dalam tilam doa u/ pangeran kecil di sudut kota )


6'desember'2012
**semangat Natal semua ^_^**

No comments:

Post a Comment

Anda Gandrung Drakor? Orang Korea Itu Jatuh Cinta pada Negeriku!

  Hai pembaca, jumpa lagi dengan Nyai Sampur. Saat ini saya sedang tidak ingin bercerita hal mistis. Kita berbincang santai sambil ngopi, yu...